Als bedrijf moet je altijd bereikbaar zijn voor je relaties, leveranciers en medewerkers. Telefonie is daarom één van de meest gebruikte communicatievormen van een organisatie. Het is daarom belangrijk dat de kosten van (mobiele) telefonie behapbaar blijven. Door de onnodige kosten in kaart te brengen en onderstaande drie tips te checken, kun je de zakelijke belkosten verlagen!
1. Kies voor VoIP bellen
Tegenwoordig zijn er veel manieren om te besparen op je zakelijke belkosten. VoIP bellen is hier een goed voorbeeld van. VoIP staat voor Voice over Internet Protocol. Met andere woorden: bellen via het internet. En omdat het signaal via internet gaat, is VoIP bellen een stuk goedkoper. Gemiddeld zijn de kosten voor zakelijk bellen met VoIP zelfs 60% lager dan een klassieke telefoonlijn!
2. Let op de grootte van het mobiele abonnement
Accountmanagers die regelmatig op pad zijn, maken naast bellen veel gebruik van mobiel internet. Denk bijvoorbeeld aan e-mailen, het downloaden en bekijken van (online) documenten, zakelijk chatten, WhatsApp, Skype en het navigeren met de telefoon. De databundel wordt dus flink belast, met risico op overschrijding. Kies daarom altijd voor een grote databundel, want zodra je buiten de bundel gaat zijn de kosten torenhoog!
3. Kies voor een sim only abonnement
Als je kiest voor een nieuw mobiel abonnement, komt daar vaak ook een nieuw toestel bij. Echter betaal je hier iedere maand een flink extra bedrag voor. Dus wie op de kosten wil letten, kan hier gemakkelijk op besparen. Want zeg nu zelf: is het écht nodig om die iPhone 8 in te wisselen voor een iPhone X? De telefoons zijn op enkele specificaties na, nagenoeg hetzelfde. En niet te vergeten, de belangrijkste functies zoals bellen en mailen zitten ook in de oudere modellen. Dus als het oude toestel nog een jaartje mee kan, kies dan gewoon voor een sim only abonnement!